Ir al contenido principal

TURISME PERSONAL vs TURISME

QUÈ ÉS EL TURISME?

   El turisme per a mi, o almenys, el que jo entenc per turisme, és l'oportunitat que tenim les persones de conéixer llocs que per a nosaltres eren desconeguts i què gràcies a viatjar han deixat de ser-ho. També ens ofereix l'oportunitat de conéixer  gent diferent, amb cultures i costums distintes a les nostres.

   Dins del turisme en podem trobar de molts tipus, els més coneguts i que més en practiquem són: el turisme rural, el cultural, d'oci i el gastronòmic. Encara que existeixen més tipus de turisme.

   Per una altra banda, baix el meu punt de vista, el turisme es pot dividir per èpoques de l'any, ja que varien les activitats que es realitzen durant els viatges. A Espanya, per exemple, podem trobar a l'estiu un turisme concentrat a la costa, gràcies al clima mediterrani del què gaudim, també a l'estiu les muntanyes s'utilitzen per fer senderisme, mentre que a l'hivern s'utilitzen principalment per a la temporada d'esquí, ja que crea molts llocs de treball gràcies a les estacions d'esquí.

   Per finalitzar, pense que perquè el turisme funcione fan falta dos factors molt importants, l'oferta i la demanda. Per una banda trobem una demanda per part de la gent que viatja i per altra banda trobem una oferta  proporcionada en gran part  pel sector serveis (hotels, restaurants, bars, càmpings...).


   Aquesta era una definició i opinió personal sobre què era per a mi el turisme, a continuació deixe la definició de l'OMT sobre el turisme. L'OMT és l'organisme internacional encarregat de l'organització i promoció d'un turisme responsable, sostenible i accessible per a totes les persones.

   L'OMT ha acordat la definició oficial de turisme com "el desplaçament de persones fora del seu entorn habitual, per un període superior a 24 hores i inferior a un any per un motiu que no siga el d'una activitat remunerada". O també "les activitats que realitzen les persones durant els seus viatges i estàncies en llocs diferents al seu entorn habitual, per un període de temps inferior a un any, amb finalitats d'oci, per negocis o per altres motius".

   Pel que fa a la història del turisme, a l'antiga Grècia ja es donaven casos de persones que viatjaven per plaer o curiositat, encara que el principal motiu dels viatges eren comercials. Per altra banda la mitologia grega parla dels viatges i els mitifica, un clar exemple són les Set Meravelles, que tots i totes podem vore en il·lustracions, però de les quals només existeix la Gran Piràmide de Guiza. També es començà a viatjar per les peregrinacions religioses o per la celebració dels Jocs Olímpics.
Els romans distingeixen entre otium (oci) i negotium (treball), es crea una gran xarxa de camins al mateix temps que apareixen les segones residències. Pausianias escriu la primera guia de viatge de la història dirigida  als viatgers romans.

   A partir d'aquest punt el turisme evoluciona progressivament i es converteix en una eina per comercialitzar i traure benefici econòmic.

   Aquesta és la primera entrada del blog Turisme Tasoquer.... i les que queden. El grup està format per Andrea Gascó, David Sanz, Javi Ruiz i Manel San Fèlix.


Manel San Fèlix Palencia

Comentarios

Entradas populares de este blog

¿HOTELES Y RESTAURANTES SOLO PARA ADULTOS?

Tras analizar la semana pasada en clase diferentes artículos sobre varios tipos de turismo, el que más revuelo produjo fue el turismo enfocado a adultos sin niños. Este tema crea una gran diversidad de opiniones, por lo que como el artículo se centraba en toda España he querido buscar información sobre ese tipo de turismo dentro de la comunidad valenciana El departamento de Igualdad y Políticas Inclusivas del Consell de la Comunidad Valenciana, dirigido por la también vicepresidenta Mònica Oltra, había presentado una alegación contra los hoteles que prohibe la entrada a los niños. Esta alegación firmada por el secretario autonómico de Inclusión e Igualdad, Alberto Ibáñez, pedía “la prohibición de segregar y discriminar por razón de edad en el ámbito turístico, como por ejemplo, servicios para mayores de 18 años sin niños ni niñas como reclamo turístico” Esta enmienda no ha salido adelante: la Agència Valenciana de Turisme (AVT) la descartó. “Los hoteles de la Comunitat Val...
Hola a todos y bienvenidos una semana más al blogg de Turismo Tasoquero! Esta semana estuvo en clase Eva Mª Moreno Herreros, directora de la empresa de animación "Somnis", quien nos informó sobre todo lo que se hace en animación de hotel o cómo podemos enfocar las diferentes edades para realizar actividades y que se sientan atraídos por éstas. Lo primero, Eva nos contó su experiencia, de cómo pasó de estudiar psicología a entregar currículums en una feria de encuentro de empresas y diferentes sectores de trabajo por los que se sentía atraída pero que sin embargo, no tenía mucho que ver con lo que ella había estado estudiante anteriormente. Consiguió entrar en una empresa de animación como sustituta, para la que trabajaría más tarde gracias a su gran interés e involucración en dicha empresa. Eva nos explicó qué hace su empresa cuando trabaja en un hotel con respecto a la animación infantil (cumpleaños, ludotecas...), animación de empresa (publicitar marcas, acciones d...

¿Qué es el Turismo Sostenible?

¡Bienvenidos un semana más al Blogg del Turismo Tasoquero! Hoy hablamos sobre el Turismo Sostenible, el cuál pretende satisfacer las necesidades de los y las turistas, intentando hacer que las destinaciones turísticas queden protegidas, a la vez que se intenta incrementar en ellas las oportunidades de futuro. Más fácil es decir que el Turismo Sostenible se trata básicamente en gestionar los recursos de manera que las necesidades económicas, sociales y estéticas puedan verse satisfechas al mismo tiempo que se mantiene la integridad cultural, los procesos ecológicos esenciales, la diversidad biológica y los sistemas de vida del territorio de turismo sobre el que trabajamos. Además, el Turismo Sostenible cuenta, cómo no, con tres objetivos fundamentales, los cuales se dividen en el ámbito de los social, ambiental y económico: - Social: En este objetivo se refuerza valores de relación, intercambio de experiencias, enriquecimiento tanto para los visitantes como para los habitantes....